html> 🍜 مصاحبه‌ی مجله‌ی SWITCH با ماپا(بخش 2)

 

​🍜 مصاحبه‌ی مجله‌ی SWITCH با ماپا

[بخش 2]


🔆کیشی توموهیرو (طراح شخصیت):

🔅وقتی به عنوان طراح شخصیت انتخاب شدید چه فکری با خودتان کردید؟
🔅مدیر استودیو، آقای اوتسوکا با من تماس گرفتند و گفتند «این کار بعدی تو به عنوان طراح شخصیت است» و وقتی متوجه شدم از آثار استودیوی WIT بوده که دست ماپا سپرده شده سر راه که به خانه می‌رفتم مدام فکر می‌کردم «واقعا استودیوی ماپا همچین کار پر دردسری را به عهده می‌گیرد؟» 
فشار زیادی روی من بود، چون قطعا طراحی من با استودیوی WIT مقایسه میشد.

🔅برای طراحی شخصیت‌ها چه روشی را پیش گرفتید؟
🔅طرح‌هایی که می‌زدم علاه بر استایل استودیوی WIT، به مانگا هم شباهت داشت. به عنوان کسی که خودش SNK را دنبال می‌کرد، طراحی استودیوی WIT در ذهنم مانده بود و ترکیب آن با مانگا واقعا سخت بود. 
هر چند داستان که از دید دیگری شروع می‌شود و نبرد انسان‌ها با یکدیگر را به تصویر می‌کشد زمان خوبی برای تغییر استایل بود.

🔅حتی ظاهر ارن بعد از چند سال خیلی عوض شده.
🔅برای مدتی ارن یک حالت مرده در صورتش دیده می‌شود، از آن حالت هایی که با یک نگاه می‌فهمی «اتفاقات زیادی پیش آمده». تا قبل از این ارن شخصیتی بود که احساسات زیادی در چهره‌اش بروز می‌کرد.

🔅خواستیم بپرسیم شخصیت مورد علاقه‌ی شما کدام است؟
🔅از نظر شخصیتی من ژان را دوست دارم، چون انسانیت بیشتری از خودش نشان می‌دهد. از نظر ظاهری، کشیدن راینر را بیشتر دوست داشتم، کشیدن صورت نا امیدش خیلی لذت بخش است *می‌خندد*


🔆هیروشی سکو (فیلمنامه‌نویس):

🔅لطفا به ما بگویید چطور شد که فصل نهایی را به عهده گرفتید.
🔅بعد از اینکه نوشتن فصل 3 تمام شد، قبل از اینکه ماپا تصمیم بگیرد ادامه‌ی انیمه رو به عهده بگیرد استودیویWIT به من گفت که «ما فصل نهایی را نمی‌سازیم» و خانم کوبایاشی گفتن به خاطر برنامه‌ی فشرده‌ای که دارند نمی‌توانند نوشتن آن را به عهده بگیرند، پس من مصمم شدم تا خودم انجامش دهم.

🔅صحبت‌هایتان با آقای ایسایاما تاثیری بر کارتان گذاشت؟
🔅تا نوشتن قسمت 67، دو مورد را تاکید کردند. یکی اضافه کردن صحنه‌های جزئی مثل خودکشی یک مرد یا ژان در حال خریدن روزنامه بود و خواسته‌ی دوم، بیشتر نشان دادن رابطه‌ی بین دو نسل جنگجو بود که سکانس‌های صحبت بین پیک و گبی را در قسمت 61 و پورکو و پیک را به سکانس‌های فستیوال در قسمت 63 اضافه کردم.

🔅این دفعه فیلمنامه نویسی چطور پیش می‌رود؟
🔅داستان اصلی هنوز تمام نشده، اما قرار است تا انتها انیمه شود. برای همین نمی‌توانستم از پیش برنامه‌ریزی کنم پس فیلمنامه را طبق مانگا نوشتم و منتظر ادامه‌ی مانگا هستم تا روی آن بیشتر کار کنم.

🔅از قسمت 64 به بعد روی چه چیزی توجه داشتید؟
🔅در ابتدای فصل نهایی، سعی کردم عمیقا به احساسات مارلیایی‌ها بپردازم و فیلمنامه را با فرض اینکه راینر شخصیت اصلی است نوشتم. از قسمت 68 به بعد، به پارادایس برمی‌گردیم و کشمکش‌ها آغاز می‌شود. طی نوشتن باید عادلانه رفتار کنم، به شکلی که طرف کسی را نگیرم و یا کسی را آدم بد جلوه ندهم. می‌خوام مردم هر دو طرف را دوست داشته باشند، و گمان کنم این یکی از جذابیت‌های داستان اصلی است.

@Anime010_to_watch



تاريخ : پنجشنبه چهاردهم اسفند ۱۳۹۹ | 13:26 | نویسنده : دیدارا |