html> 🍜 مصاحبه‌ی مجله‌ی SWITCH با ماپا(بخش 1)

 

​🍜 مصاحبه‌ی مجله‌ی SWITCH با ماپا:

[بخش 1]


🔆یوکی کاجی (ارن):

🔅چه چیز در رابطه با فصل نهایی که توسط ماپا ساخته شده شگفت‌زده‌تان کرد؟
🔅یکی از کارهایی که من را شگفت زده کرد استایل خاص «چشم‌ها»ی ارن و کروگر(اسم مستعار ارن) در طراحی ماپا بود.

🔅در فصل نهایی، ارن به شخصیتی بدل گشته که به طرز نفس‌گیری بالاتر از سطح دیگر شخصیت‌ها قرار دارد. و ما دیگر نمی‌توانیم بفهمیم او به چه چیزی فکر می‌کند.
🔅من احساسات ارن را درک می‌کنم و بعید می‌دانم در بین اعضای تیم تنها کسی باشم که ارن فکرش را درگیر کرده است. به نظرم اگر کسی هم نتواند افکار او را درک کند، بهتر است طرف ارن را بگیرد.

🔅چیزی به پایان سری «حمله به تایتان» نمانده است...
🔅زمانی بود که حس می‌کردم تا آخر عمرم به عنوان صداپیشه‌ی ارن کار خواهم کرد، اما در واقعیت چنین چیزی غیر ممکن است. ارن عمیقا من را تحت تاثیر قرار داده و تبدیل به بخشی از من شده. دیگر قرار نیست او را صداپیشگی کنم. نمی‌دانم چطور احساسم را بیان کنم ولی انگار... قرار است عزیزی را از دست بدهم، یکی از اعضای خانواده‌ام یا بخشی از وجودم را از من جدا کنند.


🔆هوسویا یوشیماسا (راینر):

🔅هوسویا-سان، نظرتان راجع به ماپا چیست؟
🔅ماپا  از آن دست استودیوهایی است که انیمیشن را به طور کامل می‌سازد و من را یاد انیمه‌های دستی دوران کودکی‌ام انداخت. (منظورش رو درست متوجه نشدم چون برعکس، ماپا یک استودیوی انیمه سازی مدرنه، نه سنتی) 
از آن دست استودیوهایی است که از صفحه‌ی نمایش حس خوبی به آدم می‌دهد.

🔅راستی، به غیر از راینر شخصیت مورد علاقه‌ی شما از حمله به تایتان کیست؟
🔅شخصیت زیک در غالب تایتان حیوانی که آقای کویاسو تاکهیتو  آن را صداپیشگی کردن برای من جالب بود. بقیه‌ی تایتان‌ها فقط «اااااااااااااااا» اینطور عربده می‌کشند ولی تایتان حیوانی خیلی عادی گفت «برو که رفتیم» که بدن آدم از خونسردی‌اش مور مور می‌شود.

🔅لطفا به ما بگویید فصل نهایی که آغاز شد چه چیزی توجه‌تان را جلب کرد؟
🔹استایل طراحی کاملا متفاوت با فصل‌های پیشین بود. تا جایی که حس کردم با داستان دیگری مواجه شده‌ام. اما جلوتر که می‌رویم به ظاهر جدیدشان عادت می‌کنیم و لذت می‌بریم.


🔆هایاشی یویچیرو (کارگردان):

🔅لطفا نظرتان را راجع به به عهده گرفتن حمله به تایتانِ استودیوی WIT و انتخاب شدن به عنوان کارگردان آن بگویید.
🔹ابتدا اصلا فکر نمی‌کردم که استودیوی ماپا کاری که دست استودیوی WIT بوده را به عهده بگیرد. بیشتر به این خاطر که تا به حال ماپا داستان معروفی را به عهده نگرفته بود و از این خبر جا خوردم. از آن دسته داستان‌هایی است که تمام عناصری که دوست داشتم و روی آنها کار کرده بودم مثل سکانس‌های اکشن، بخش‌های ترسناک و یا بخش‌هایی که باعث می‌شوند یکجا بند نشوی را داشت. 

🔅4 سال از سکانسی مقابل دریا گذشته است و فصل نهایی «چهره‌ی دیگری از حمله به تایتان» را به مخاطب نشان می‌دهد، چه برنامه‌ای برای ساخت آن داشتید؟
🔹به خاطر فرم داستان، شخصیت‌های همیشگی تا چند قسمت خودشان را نشان نمی‌دادند و این کمی برای من نگران کننده بود. نمی‌دانستم طرفداران انیمه به دیدن آن ادامه خواهند داد یا خیر. از قسمت 6 که اولین جنگ شروع می‌شود و همه به میدان می‌آیند، سعی کردم تا حد امکان چشمگیر باشد، که پس از آن قسمت‌هایی داشتیم که روی گفت و گوهای بین شخصیت‌ها تمرکز داشت، احساسات گبی و بقیه به تصویر کشیده میشد، و نیروهای پارادایس که به جزیره رسیدند که پر از پارالل بود برای باید با دقت و احتیاط جلو می‌رفتیم و در نتیجه، وقتی دیدم خیلی‌ها پای تماشای آن نشستند و شخصیت‌های جدید را هم دوست داشتند خیالم کمی راحت شد.


@Anime010_to_watch



تاريخ : پنجشنبه چهاردهم اسفند ۱۳۹۹ | 13:17 | نویسنده : دیدارا |